Po roce na Harleji v Březolupech...

Ačkoliv jsem to dopředu nijak neplánoval, ocitnul jsem se 16. prosince na koncertě oblíbené kapely Harlej a to opět v Březolupech. Naposledy jsem ji viděl právě před rokem, přesně na tomto místě, kdy slavila 20 let a přivezla si sem jako hosta i svého bývalého frontmana Vláďu Šafránka. Tentokrát se sice žádné oslavy nekonaly, ale za to sem s Harlejem přijely v rámci Alkohol.cz Tour další dvě zajímavé kapely Gate Crasher a Zakázaný ovoce, což značilo zajímavou sestavu tří kvalitních vystoupení během jednoho večera

A jelikož neplánované akce bývají zpravidla nejlepší, potvrdilo se to i nyní. Na místo jsme dorazili právě ve chvíli, kdy se za zdmi místní sportovní haly rozjížděly první tóny kapely Gate Crasher, která se ujala role předkapely. Docela mě mrzí, že tyhle kluky většinou vidím jen v té roli předskokanů někoho, protože už obráží republiku dost dlouho na to, aby odjeli i vlastní samostatné turné. Bohužel, publikum si je hledá zatím jen pozvolna a na první kapelu se zkrátka ještě moc nepaří. Alespoň v Březolupech ne. Gate Crasher tedy odehráli svůj solidní set, ve kterém se pokusili zaujmout a snad se jim to i podařilo. Písničky mají kvalitní, chytlavé, nyní mají venku novou desku s názvem "#nevynechas", která zase o něco více rozšíří jejich repertoár a uvidí se, jestli časem dozrají do role hlavních hvězd večera. Potenciál na to určitě mají, ale úspěch je dnes souhrou spousty okolností.

Hudba Gate Crasher mi třeba příjde na mnohem vyspělejší úrovni než po nich následující Zakázaný ovoce, které ovšem zaujímá mnohem lepší pozici na české scéně. Ovoce hraje chytlavý punkrock, který platí spíše na mladší publikum, mají v repertoáru několik známých hitovek, které se prosadily, ale jinak mě ta kapela ničím extra moc nezaujala. Během roku zde navíc proběhly razantní změny, kdy se kapela rodělila na dvě poloviny, čímž nejvíc vždycky utrpí jen fanoušci a tak když jde teď člověk na Zakázaný ovoce nebo Ukradený ovoce či jakýkoliv Ovoce, tak jde prakticky na to samé, akorát že s jiným personálním obsazením. Neznalý člověk vlastně ani neví, co je to původní a proč k tomu vůbec došlo.

Osobně jsem tuhle kapelu živě viděl vůbec poprvé a muzika to není nijak špatná. Více se mi ovšem líbil výraz předchozího frontmana, jehož nakřáplý hlas i xicht byl dobře rozpoznatelný. S tímhle novým borcem ta kapela působí tak nějak tuctově, jakoby si kluci vylezli jen tak zahrát z garáže. Nemám v plánu kluky rozhodně nijak hanit, ale prostě mi tam chyběl nějaký ten výrazný přitahovací faktor, který by dokázal nezaujatého posluchače upoutat.

O hlavní hvězdě večera nemůže být sporu. Tou byla jednoznačně kapela Harlej, která celý tenhle večer zaštítila. Tihle kluci už jsou profíci a mají něco odehrané. Oproti loňskému roku se kostra koncertu nikterak závratně nezměnila. Koncert byl samozřejmě kratší než ten loňský, výroční, Šafránek se už taktéž nedostavil a tak se sázelo na ty největší hitovky. Kromě nich došlo i na jednu úplnou novinku s názvem "Hodný holky zlý kluky chtěj", která by měla být předzvěstí nového alba, jenž se má objevit na jaře příštího roku. K tomuhle singlu byl natočen už i zajímavý videoklip. Písnička je chytlavá se silným sborovým nápěvem, určitě bude patřit k těm silnějším z nynějšího období Harleje a na koncertech bude na publikum zabírat. Určitě má velký potencál na další jejich hitovku.

Jinak kluci už nám taky bohužel stárnou a už to na podiu není taková divočina jako v období těsně po nástupu kluků z Debustrolu, ale furt jsou to kvalitní koncerty s kvalitní světelnou a zvukovou aparaturou a dobrou show. Na tom si kapela zakládá. Vynechán nebyl ani malý unplugged setík , do publika dokonce létaly i nafukovací plážové míče a nuda během koncertu Harleje rozhodně nebyla. Celý večírek v Březolupech se myslím vydařil perfektně a díky za něj všem třem kapelám i ostatním, co se na něm podíleli.

FOTOGALERIE Z KONCERTU:

HARLEJ:

GATE CRASHER: