top of page
MOJE TVORBA TAKÉ ZDE:

RECENZE: Rande naslepo s kapelou A New Chapter


Občas mě osloví i nějaká méně známější kapela, zda bych nechtěl na musicreport.cz zhodnotit její tvorbu, čehož si nesmírně vážím a jsem rád za zájem o mé postřehy. Těmto méně profláklým kapelám bych zde samozřejmě rád věnoval více prostoru, protože svět se netočí jen kolem několika zajetých jmen a semtam se najdou v naší kotlině i zajímavé objevy, které si zaslouží prostor. Budu proto rád i za každé další kapely, které by chtěly poslat svá hudební díla k recenzi.

Jednou z nich je i kapela s názvem A New Chapter, o jejíž existenci jsem, přiznám se, neměl doposud tušení. Je lepší když kapelu vidíte před tím někde alespoň na koncertě anebo znáte něco z její dřívější tvorby, nicméně výzva v podobě recenzování jejich nejnovějšího EP nazvané Dopad pro mě byla takové pomyslné hudební rande naslepo. Před jeho poslechem jsem si totiž schválně nic o kapele nezjišťoval ani nepouštěl jejich dřívější tvrobu z Youtube a nechal jsem na sebe působit čistě jen hudbu z poslouchaného CD. Info o kapele jsem si zjišťoval tedy až následně. A jak tedy ono rande naslepo dopadlo?


První dojmy: vcelku zdařilý zvuk nahrávky, perfektní výkon bubeníka, mému uchu bohužel nelahodící zpěv.

Kapela A New Chapter hraje moderně znějící crossover, kde najdete tvrdě znějící kytary, docela vhodně zvolené samply a zpěvové linky s prvky hip-hopu střídající se s těmi melodickými v refrénech. V zádech má kapela jistě kvalitní rytmickou oporu v podobě bicmana, který exceluje především v úvodní písni Samorost, kde se často střídají různá tempa a je znát, že technicky je na tom dobře. Po hudební stránce na mě tedy šestiskladbové EP působí vcelku kvalitně, dokonce i textově jsou skladby na dobré úrovni. Nutno poznamenat, že i přes svůj anglický název kapela zpívá česky, což je někdy pro řadu fanoušků matoucí a hůře zapamatovatelné, ale budiž. Navíc pak existuje i kapela se stejným názvem někde v Rakousku, což jsem zjistil při následném hledání na netu. EP je jinak skladbově celkem vyvážené. Nejslabší peckou pro mě je asi Open-Minded, tou nejsilnější naopak závěrečná Kdyby to nebylo jasný, která je hezky vystavěná a z pomalého rozjezdu hezky graduje. Možná by jí slušely i trochu silnější aranže, ale i tak zní povedeně.

Celkový dojem z jinak povedené nahrávky mi však kazí výraz zpěváka. Nemůžu si pomoct ale jeho projev nebo barva hlasu mi v určitých pasážích zkrátka nelahodí. Příjde mi, jakoby snad v některých momentech zpíval s ucpaným nosem (např. ve skladbě Open-Minded v momentech jako "spamují-vyšilují" apod. mi to až vyloženě leze na nervy) anebo při zpívání měkkých sykavek jako "š" a "č" mi to občas příjde, jako výraz člena čtyřprocentní menšiny, aniž bych chtěl zpěváka Jcoba nějak urazit. Nevím, zda je to v tomhle případě blbým nazvučením ve studiu anebo je to jeho skutečný výraz, za který samozřejmě nikdo nemůže, ovšem pokud mám album zhodnotit objektivně, tak musím zmínit i tyhle věci, které mi zkrátka na nahrávce nesedí. Nerad bych se vžíval do pozice porotce v Superstar a hodnotil něčí zpěv, někomu zkrátka sedí, jinému ne. Kapela má jistě mnoho svých fanoušků, kterým Jcobův zpěv nevadí, ovšem mě, obzvláště v těch melodických pasážích nepřesvědčil. Sedí mu spíše hlubší polohy a ony rapové linky ve slokách, nevadí mi ani v již zmíněné poslední pecce na EP, dokonce i tvrdší growling ve skladbě Nesmrtelný se mu daří, ovšem v těch melodických partech mám pocit, jakoby je zpíval Láďa Křížek s rýmou. Myslel jsem si, že si po pár posleších zvyknu, ale bylo tomu bohužel spíš naopak.

Z tohohle důvodu bych právě rád viděl kapelu A New Chapter někde na koncertě, protože tam mnohdy vynikne celková energie mnohem více, než z CD. Proto bych ji jen kvůli výkonu zpěváka na EP rovnou neodepisoval a snad se naskytne je někde spatřit na koncertě, třebaže jsou až z Děčína. I když samozřejmě i ve studiu musí zpěvák podat kvalitní výkon a leccos to může nasvědčovat, neboť právě on dává té kapele většinou ksicht.

Suma sumárum EP Dopad je skladatelsky zdařilý počin, hudba zní taky povedeně, jen ten zpěv mě opravdu nepřesvědčil. Rád si však od kapely poslechnu některé další věci i v budoucnu. Pokud bych tedy měl převézt tuto recenzi na dojmy ze skutečného rande naslepo, vyzněly by asi takto: "Jsi krásná, ale raději moc nemluv" :)

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
 THE ARTIFACT MANIFAST: 

 

This is a great space to write long text about your company and your services. You can use this space to go into a little more detail about your company. Talk about your team and what services you provide. Tell your visitors the story of how you came up with the idea for your business and what makes you different from your competitors. Make your company stand out and show your visitors who you are. Tip: Add your own image by double clicking the image and clicking Change Image.

NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY: 

Přihlaš se pro odběr novinek:

 SEARCH BY TAGS: 
ponavafest.png
bottom of page